Algemene voorwaarden


Bij Carpe Diem op bezoek komen kan enkel als u 16 jaar of ouder bent.

Kinderen onder de 16 jaar zijn niet toegelaten in onze privé wellness. Niet omwille van dat wij niet kindvriendelijk zijn. Integendeel, wij bekommeren ons over de veiligheid van uw kind en de rust van de ouders. Ons concept en ons doel is om onze klanten maximaal zonder zorgen tot rust te laten komen.

Voor u reserveert; wees zeker dat uw gezondheid zich leent voor bezoek aan onze wellness.

Bent u minder dan 3 maanden zwanger? Heeft u ernstige problemen met het hart en de bloedvaten? Heeft u andere klachten waarover u twijfelt? Vraag dan eerst voor alle zekerheid je goedkeuring van je behandelende arts. Maar geen paniek! In zeldzame gevallen wordt sauna afgeraden ;-).

Voor u reserveert; wees zeker dat u effectief kan langskomen op de gekozen datum/uur.

Lees meer hieronder bij 'annuleren'.

Heeft u na het online reserveren geen bevestigingsmail gekregen? 

Neem zo snel mogelijk contact met ons op om vergissingen en/of schadevergoedingen te vermijden. Mail gekregen? Klaar is kees...’let the wellness begin’!  

Een reservatie die u inplant in onze agenda, op uw naam, is meteen bindend met de alg. voorwaarden!

Een tijdslot reserveren (via telefoon, mail of online) op uw naam in onze agenda = onderworpen zijn aan ons huisreglement en algemene voorwaarden.

Kan u toch niet komen? Verwittig ons tijdig!

Verwittig ons zo snel mogelijk, liefst via telefoon én e-mail! Wij doen er alles aan om jullie te helpen in uw en ons voordeel (zie hieronder de titel: 'Annuleren?'). In geval van een vraag/melding ter annulatie reageren wij zo snel mogelijk. Krijgen jullie niet meteen antwoord? Blijf niet bij de pakken zitten en probeer ons opnieuw te contacteren om een regeling te treffen.

Hoe werkt de betaling?

Alle reservaties dienen volledig op voorhand betaald te worden. Tijdens het online reserveren moet u meteen online betalen. Indien u reserveert via e-mail of telefoon sturen wij u een e-mail om via daar online te betalen. Gelieve zo snel mogelijk de betaling te voldoen om te voorkomen dat je reservatie gewist wordt vanwege een gebrek aan betaling. Indien u in het bezit bent van een cadeaubon, dan dient u deze tijdens de reservatie door te geven. Met een cadeaubon moet u reserveren een dag voor vervaldatum - dit kan op een datum en tijdslot tot zo ver de agenda open staat. Wij aanvaarden geen bonnen in de Valentijnsweek en op feestdagen.

Annuleren?

Tijdige annulatie - meer dan 4 dagen op voorhand:

U kan uw reservatie zonder schadevergoeding ongedaan maken indien u dit 4 dagen voor het bezoek aan ons meldt. In geen enkel geval worden reeds betaalde arrangementen terugbetaald, ook al annuleerde u op tijd. We kijken samen naar een nieuwe datum. Een reservatie kan slechts 1 keer verplaatst worden. Indien men toch deze voor een 2de keer verplaatst zal een administratieve kost van 25 euro aangerekend worden.

Late annulatie - binnen de 4 dagen:

Carpe Diem heeft het recht het volledige bedrag van de reservatie te houden indien u minder dan 4 dagen voor uw bezoek annuleert en het tijdslot niet meer opgevuld zou geraken. Dit wordt aanzien als schadevergoeding. Veel grote vaste kosten blijven doorlopen ook al staat een ruimte leeg. Probeer iemand te zoeken die jouw reservatie kan overnemen. Dit is hetzelfde principe als een concert dat u niet kan halen, dan staat u ook zelf in om dit probleem op te lossen. Wij doen eventueel ook het nodige om via onze social media kanalen deze nog weg te krijgen. Indien het tijdslot niet meer opgevuld zou geraken of niemand komt in uw plaats langs, dan rekenen we minimaal 180 euro schadevergoeding aan. U moet begrijpen dat 2 tijdsloten reserveren/blokkeren niet kan voor de prijs van 1, dit is winstbederf en staat de gezonde werking van onze wellness in de weg. 

No show / niet opdagen zonder verwittiging / verstek laten:

Carpe Diem heeft het recht het volledige bedrag van de reservatie te houden indien u niet komt opdagen of 30 minuten te laat bent op uw afspraak zonder verwittiging. Zulke situaties worden door Carpe Diem streng bestraft daar wij hier sowieso verlies op lijden. Veel grote vaste kosten blijven doorlopen ook al hebt u de ruimte niet gebruikt. U moet begrijpen dat 2 tijdsloten reserveren/blokkeren niet kan voor de prijs van 1, dit is winstbederf en staat de gezonde werking van onze wellness in de weg. 


Huisregels

Discotheken zijn plezant maar niet in een wellness-complex.

Het meebrengen en gebruiken van Bluetooth-speakers of Boomboxen is verboden. We beschikken over een eigen muziekcomputer waarop je zelf een playlist kan samenstellen met muziek uit onze bibliotheek. We hebben verschillende genres van zen-muziek tot wat stevigere beats. We hebben luidsprekers in de unit zelf, een extra in de infraroodlounge, een extra in de sauna en nog eentje op het terras. Deze speakers klinken fantastisch en zijn zodanig professioneel afgesteld dat ze de rust van de klanten in de andere unit niet verstoren of geluidsmenging veroorzaken. Wees vrij om ruim voor uw bezoek een bepaald album of artiest aan te bevelen, dan kopen we deze aan en zetten we deze bij in de bibliotheek. Wie weet hebben andere klanten ook veel luisterplezier aan uw suggestie. Alle suggesties zijn welkom, wees wel specifiek. 

Gelieve je huisdier(en) niet mee te nemen. 

Katten houden niet van water, honden niet van warmte,... Kortom horen huisdieren in een wellness niet thuis. Bovendien zijn er voor Samson en Bobientje andere leukere activiteiten.

Laat je picknickmand best thuis.

Het is niet geapprecieerd eigen drank of eten te nuttigen in ons complex. In elk arrangement zit een vers hapje van het huis en 5 euro frisdrankbudget inbegrepen. Al onze dranken en snacks zijn ook democratisch geprijsd. Gun ons dus deze eventuele extra’s. Wij sparen voor de verbetering van onze faciliteiten, niet voor een Porsche ;-).

Last van parkeerstress? Niet bij ons (wij houden niet van stress)! 

Wij hebben vlak voor onze deur voldoende privé parkeerplaatsen. Rij tussen de 2 bomen de parking op en parkeer je op de voorziene parkeerplaatsen. Gelieve niet bij de buren te parkeren of op de openbare weg (parkeerschijf van 2 uur!). Gelieve na uw bezoek de auto van de parking te verwijderen om de opvolgende klanten ook een plaatsje te gunnen. Wij nemen echter geen verantwoordelijkheid voor ongevallen of beschadigingen die op de parking plaatsvinden. Parkeren is op eigen risico.

Zwemkledij dragen? Het kan, maar je Adams/Eva kostuum is nog altijd het beste.

Het gebruik van badkledij is uiteraard toegestaan maar wordt afgeraden. Zwemkledij slorpt je zweet en afvalstoffen op en zorgt voor liters waters dat druipt. Het verstikt bovendien je poriën in de sauna en hindert dus het detoxen en afkoelen van de huid. Wens je toch badkledij te dragen? Dan vragen wij jullie kwestie van hygiëne, veiligheid en comfort enkel goed aansluitende badkledij (lycra) te dragen. Losse shorts zijn dus niet toegelaten daar deze ook de aanzuigroosters in de whirlpool kan blokkeren.

Slippertjes vermijden...

Dat kan u met badslippers. Het is aangeraden badslippers te gebruiken om ongelukken te vermijden. Het materiaal van onze vloer is kurk dewelke soms glad kan zijn. Neem gerust uw eigen slippers mee of koop bij ons hotel slippers voor slechts 2 euro (deze zitten in het mandje in het doorgeefluikje bij de badsponzen). De slippers zijn herbruikbaar, u mag deze na uw bezoek gerust mee naar huis nemen.

Kom gerust maximum 10 minuutjes vroeger.

Gelieve 10 minuten voor het reservatie-uur aanwezig te zijn. Zo verliezen jullie door onze rondleiding geen kostbare tijd om te genieten van onze faciliteiten. Het gereserveerde einduur blijft steeds aangehouden, ook indien u later bent aangekomen.

Wees gelieve op tijd en verwittig ons moest je te laat aankomen.

Indien u 30 minuten te laat op uw afspraak komt zonder verwittiging aanschouwen wij dit als een 'no-show' en wordt uw reservatie automatisch geannuleerd met kost en doorgegeven aan de opvolgende klant. Onze tijd is veel te kostbaar om onnodig op u te wachten.

Hygiëne...onze TOPPRIORITEIT! Helpt u ons mee?

Neem meteen na de rondleiding een douche + scrub en gebruik dan pas de faciliteiten, ook al bent u thuis pas gedoucht. Door te scrubben bij je eerste douche verwijder je vuil en huidschilfers die bij een gewone douche vaak nog in de poriën achterblijven. Waarom? Wij werken met systeembaden die na elk bezoek grondig bio-chemisch gereinigd, leeggelaten, uitgekuist en opnieuw gevuld worden met proper water. Hierdoor is geen filtersysteem of waterbehandeling nodig/aanwezig. Ga dus proper in de whirlpool om UW water zo proper te houden gedurende uw bezoek. Na 1,5 uur kuisen geven wij u een extreem nette/ontsmette ruimte. Geeft u ons ook deze zo aanvaardbaar mogelijk terug? We love you!

Het verhaal achter de grote en de kleine handdoek:

Het is verplicht om steeds de grote handdoek onder u te leggen in de sauna en op de zetels in zowel de binnen als buiten-relax area. De kleine handdoek gebruikt u op het einde om uzelf goed af te drogen. Neem zeker geen handdoeken mee, wij zien dit toch meteen na uw vertrek ;-).

Hoe vettiger hoe prettiger? Wel...niet in onze wellnessruimtes. 

Het gebruik van bodybutters, lotions, massageolies & glijmiddel gedurende uw bezoek is verboden. Het bevlekt permanent en beschadigd onze saunabanken en andere faciliteiten. Deze schade dient de klant te betalen. Pas in het laatste kwartier, bij het klaarmaken voor vertrek, gebruikt u onze gratis bodylotion om uw huid terug te voeden.

Het reukorgaan plezieren doet u enkel met onze professionele producten.

Het is verboden eigen producten toe te voegen aan de whirlpool of opgietsauna. Deze zijn niet geschikt voor professioneel gebruik en beschadigen onze faciliteiten. Carpe Diem stelt tegen geen enkele meerkost zijn eigen producten/geurtjes ter beschikking. 

Roken? Het kan! Maar hou deze belangrijke regels in acht:

Er geldt een rookverbod in het volledige complex uitgezonderd op de buitenterrassen van beide units. Roken op deze terrassen mag mits enkele strenge voorwaarden; heb respect voor ons materiaal (pas op met uw hete assen en voor brandplekken/gevaar), de schuiframen moeten steeds volledig gesloten worden tijdens het roken en in de Ayous-unit moet de luifel 1/4 geopend worden voor verluchting. Een speciale rookmelder in de binnenruimte waakt hierover. Bij alarm of constatatie dat er binnen gerookt wordt, verzoeken wij u meteen het complex te verlaten zonder vergoeding. In geval van boete door het FAVV uitgereikt heeft Carpe Diem het recht deze de overtreder volledig aan te rekenen.

Cowboy of Indiaan?

Gelieve dan nog geen wapens of verboden middelen in ons complex binnen te brengen aub. Dit voor uw en onze veiligheid/gezondheid.

Haast en spoed is zelden goed...begin dus op tijd je klaar te maken voor je vertrek.

Gelieve tijdig uw gehuurde unit te verlaten zodat wij tijdig de ruimte grondig kunnen reinigen voor de volgende bezoekers. Wij geven u een signaal 15 minuten voor uw eindtijd. Indien u meer dan 5 min te laat de ruimte verlaat kunnen wij u €5 euro vergoeding per minuut aanrekenen.

Wij houden onze toverkunsten graag geheim.

Gelieve de unit enkel te verlaten op het einde van uw sessie of bij een noodgeval. Wenst u de unit vroeger te verlaten? Laat even een seintje via de intercom. Zo kunnen wij de discretie van andere klanten in het gebouw waarborgen.

Handle with care.

U bent tijdens uw bezoek zelf verantwoordelijk voor het correcte gebruik van de faciliteiten. Een niet correct gebruik kan leiden tot lichamelijke en materiële schade. Hiervoor kunnen wij niet verantwoordelijk gesteld worden. Indien u twijfels hebt over het correct gebruik, bel ons via de intercom.

Potje breken is potje betalen.

Wanneer wij merken dat u schade (al dan niet per ongeluk) heeft toegebracht aan ons complex dan heeft Carpe Diem het recht u de kosten van de reparatie te factureren alsook de misgelopen reservaties. Wees gewoon eerlijk als u schade heeft aangebracht, wij komen na uw vertrek er toch meteen op uit. Wij hebben hard gewerkt om deze ruimtes tip top in orde te maken met oog op detail, graag zowel voor ons als voor de volgende bezoekers hier respect voor te hebben. Alle faciliteiten zijn zo ontworpen en zodanig goed onderhouden dat bij normaal gebruik geen schade door u aangebracht kan worden.

Wij vinden het zeer erg als er een ongelukje gebeurt maar wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden.

Carpe Diem kan in geen enkel geval aansprakelijk worden gesteld voor gebeurlijke ongevallen in gans het complex noch op de privé parking. Carpe Diem is evenmin verantwoordelijk voor beschadigingen van persoonlijke goederen van bezoekers of gebruikers.

Be our guest!

Bij Carpe Diem is iedereen welkom! Carpe Diem kan in uitzonderlijke gevallen mensen toegang weigeren om welke reden dan ook. In uitzonderlijk geval van ongewoon overlast kunnen wij u ook vragen de ruimte te verlaten zonder compensatie verschuldigd te zijn.

Hoe graag wij ook babbelen en jullie graag zien...wij blijven discreet.

Carpe Diem is op de hoogte van zijn discretieplicht. U mag u ervan verzekeren dat wij u 100% discretie aanbieden. Uw persoonlijke gegevens worden niet gedeeld met derden en staan veilig opgeslagen in onze database. Bij aankomst vragen wij ALTIJD standaard 'is dit de eerste keer dat u langskomt?', aan u om te bepalen of wij jullie als wederkerende klant mogen ontvangen of als nieuwe. Onze excuses moesten het zo lijken dat wij u als goede klant ‘niet herkennen’.

Lost & found.

Verloren voorwerpen worden meteen na het bezoek teruggevonden tijdens de kuistijd. Voorwerpen zoals ondergoed, haarborstels, ... worden omwille van hygiënische reden onmiddellijk weggegooid. Verloren voorwerpen met waarde zoals juwelen, gsm's,...worden door ons bewaard. Wij proberen na de vondst de klant zo snel mogelijk te verwittigen om alsnog de voorwerpen meteen komen op te halen of een afspraak te maken. Verloren voorwerpen kunnen opgestuurd worden op voorwaarde dat deze via een verzekerde/aangetekende zending gebeurt op kosten van de eigenaar. Voorwerpen die na 1 jaar, na onze verwittiging(en), nog steeds niet opgehaald zijn dragen wij géén verantwoordelijkheid meer over.

Wees voorzichtig met je cadeaubon-codes!

Aangezien de cadeaubon zelf niet fungeert als waardedocument maar unieke code op de bon wel, kan iedereen in principe uw bon opgebruiken zonder noodzakelijk de eigenlijke bon hoeven voor te leggen aan de uitbaters van Carpe Diem! Wees dus voorzichtig in het tonen van uw unieke nummers!

Cadeaubon vervallen? 

Dan kan u deze bon helaas niet meer gebruiken.

Cadeaubon verloren of gestolen?

Als u de oorspronkelijke koper niet bent dient u contact op te nemen met de oorspronkelijke koper van de bon. Indien de oorspronkelijke koper een bewijs van betaling + zijn/haar ID-kaart kan voorleggen, dan kunnen we de verloren of gestolen bon (met unieke nummer) in ons systeem opzoeken. Mogen wij u vragen zo zorgvuldig mogelijk met uw cadeaubon om te gaan en enkel bovenstaande procedure op te starten als er geen andere uitkomst mogelijk is. Wij starten deze procedure enkel ter goeder trouw op indien er effectief sprake is van verlies of diefstal, andere redenen worden geweigerd. Indien de aankoper misbruik zou gemaakt hebben van ons vertrouwen en de bon met de verkeerde intenties heeft opgegeven als verloren of gestolen, dan blijft IN ELK GEVAL de oorspronkelijke aankoper verantwoordelijk voor ALLE GEVOLGEN DIE HIER UITKOMEN . In GEEN ENKEL GEVAL zijn wij verantwoordelijk voor het foutief handelen van de oorspronkelijke koper. Indien u gedupeerde zou zijn in laatstgenoemde situatie dan moet u er zich van vergewissen dat Carpe Diem het recht heeft u een tegemoetkoming te weigeren. Indien u niet akkoord bent zal het dossier onmiddellijk worden doorgegeven aan onze advocaat.

Geen teruggave of compensatie op cadeaubons!

Er worden op cadeaubons GEEN terugbetalingen / teruggaves gedaan. Cadeaubonnen zijn niet omruilbaar in geld of om het even welke andere waardevorm. Onder geen enkel beding kan er op een cadeaubon een compensatie geëist worden.

Cadeaubonnen worden niet aangenomen gedurende de Valentijnsperiode.

Enkel tijdens de Valentijnsperiode worden geen cadeaubonnen aangenomen. Dit staat ook op de cadeaubon vermeldt.